Torsk med Magisk tomatsaus

Dette er en videreføring av Magisk tomatsaus og er enkel og veldig god måte å servere fisk på. Tomatene setter jeg på før jeg går på jobb, så er det bare å vende fisken i den gode sausen før formen settes tilbake i ovnen.

Torsk med magisk tomatsaus

Fisken kan godt ligge og godgjøre seg litt i sausen mens resten av tilbehøret forberedes. Denne gangen lagde jeg Grønnsaker i hvitløksmør, men det er også veldig godt med en enkel grønn salat, eller en god risotto.

Uansett, sett ovnen på 200ºC og dekk bordet. Middagen er klar på 10 minutter:)

Ingredienser:

  • Magisk tomatsaus (lenke øverst i innlegget)
  • Torskefilet (eller annen hvit fisk, evt laks eller skalldyr)
  • Maldonsalt og pepper

Vend fisken i den gode tomatsausen. La den gjerne ligge og marinere litt. Når ovnen er klar (200ºC), settes formen inn på midterste rille. Fisken er klar etter ca. 10 minutter.

Torsk med magisk tomatsaus

Torsk med magisk tomatsaus

Enjoy!

Line

2 tanker om “Torsk med Magisk tomatsaus

  1. Hei du 🙂 Nå skjønner jeg hvorfor du spør- lenken fungerer ikke 😮 Jeg skal se om jeg får fikset det, men det var en veldig enkel oppskrift: du kutter opp litt hvitløk og noen urter og steker i en god slump med smør på medium varme i ett minutter under omrøring. Så steker du det du ønsker av grønnsaker. Jeg liker godt å blande brokkoli og blomkål som er forvellet (kokt opp og kjølt ned i forkant), skivede squash/zucchini og litt skivet løk (det setter god smak på det hele). Stek til løken er blank og grønnsakene har fått litt farge. Det var det 🙂

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..